Moje hubnoucí cesta - update

Zvládla jsem se dostat na moji cílovou váhu a zároveň i procento tuku.

Rozhodla jsem se po dlouhé době sepsat sem něco o mojí hubnoucí cestě. Již uběhl nějaký čas, byla jsem podruhé těhotná, porodila našeho druhého, zdravého syna a moji hubnoucí cesta zase pokračovala s novým cílem a nyní se snažím udržovat.

Dodatek: tetování mám už spoustu let, fotka je akorát otočená pro lepší srovnání. :)


Vlevo leden 2021 - Vpravo duben 2021


Malé připomenutí...

*18.3. 2019

  • pas - 94 cm
  • boky - 125 cm
*10.6. 2019
  • pas - 89 cm
  • boky - 117 cm
  • paže - 37,5 cm
  • stehno - 75 cm
*7.10. 2019 - 33 kg
  • pas - 75 cm
  • boky - 97,5 cm
  • paže - 33 cm
  • stehno - 65 cm

Listopad 2019 -40kg

Tady si pamatuji ten skvělý pocit, že jsem zvládla zhubnout těch 40 kg. Sice to je od listopadu 2019 nyní pouze dalších -6 kg, ale celý rok 2020 jsem byla těhotná a pak prožívala šestinedělí. V těhotenství jsem přibrala 12-12,5kg, v porodnici jsem "nechala" pouze 5 kg, možná i kvůli tomu, že jsem šla poměrně brzy domů (po 48 hodinách - po odběru z patičky)


Vlevo březen 2019 - Vpravo březen 2021


Ke konci roku 2019 jsme se stěhovali do našeho nově postaveného domu, takže si pamatuji, že jsem aspoň zvládala 30 denní dřepovací výzvu a občas nějaké cvičení od ladylabu. Byl to docela masakr, to zvládnout tak, abychom oslavili Vánoce na domečku.

V lednu 2020 jsem podruhé otěhotněla. Do té doby jsem se snažila zdravě jíst, držet stále lowcarb a cvičit. Byl to pro mě už můj životní styl a nehodlala jsem to měnit. Celé těhotenství jsem byla aktivní, cvičila jsem, chodila na dlouhé procházky, dokonce jsem do začátku 3. trimestru jezdila na kole. Jediné, co mě opravdu potrápilo byl zánět v pravé ledvině, jak se mi děloha tlačila právě na tu ledvinu. Strávila jsem 5 dní v nemocnici na antibiotikách a na Velikonoce mě pustili domů s antibiotiky v tabletách. Myslím, že kdyby nebyly Velikonoce, tak by si mě tam ještě nechali, CRP jsem měla stále vyšší. Jen chci opět dodat, že jsem necvičila ani se nehýbala na sílu, jen to, co mi tělo dovolilo, povolilo. Samozřejmě jsem se vyhýbala cvikům, které se v těhotenství nesmí, neskákala jsem ani nic takového.

25. září 2020 jsem tedy porodila, přirozeně, našeho Filípka. Ihned po porodu jsem se cítila skvěle. Klidně bych hned odešla z porodnice, ale zůstala jsem tam těch 48 hodin kvůli vyšetření malého.

Jakmile jsme mohli ven, tak jsem chodila na procházky jak jen to šlo. Vše určoval nejmladší člen. Dokonce si pamatuji moji první vycházku se psem bez Filípka pár dní po porodu. Bylo to zvláštní, pčišla jsem si úplně lehká. :D

Nicméně asi po 4 týdnech jsem pomalu začala cvičit. Začala jsem trošku posilovat ruce, dělala nějaké dřepy. Jen tak polehoučku, přece jen jsem byla v šestinedělí a dávala jsem si veliký pozor. 

Ale právě ke konci šestinedělí jsme byli jen kousek za barákem na atleťáku a mě napadlo, že zkusím běhat. Ano, mě, která vždy říkala, že běhat nebude, že mě z toho bolí to a to, že toto a tamto, samé výmluvy. A stalo se, byl to den, kdy jsem začala běhat, z ničeho nic, něco přes 1 km v obyčejných hadrech a obuvi. Pak jsem vzdálenost postupně navyšovala a dávala si vyšší a vyšší cíle, které jsem plnila.

Tohle píšu 8 měsíců od porodu Filípka a zdá se mi, že se toho událo strašně moc, hlavně co se týče sportu. Po Vánocích, v lednu 2021,  jsme s kamarádkou založily lednovou výzvu, která doteď pokračuje a stále se snažíme dostat do vysněné formy a být ty pravé fitmámy, které motivují ostatní, které jim dodávají odvahu, které s námi pojedou pecky!

A jak jsem na tom tedy teď?

Jedna věc je, že od půlky února jsem se vzdala lowcarb stravování. Ne úplně, ale již v těhotenství jsem začala jíst potraviny v lowcarb stravování zakázané, i přestože jsem měla sacharidy stále docela nízko, cca do 100g. Při kojení jsem si to zvedla na 120g. V únoru jsem kojit přestala (nastaly problémy - nebudu rozebírat), ale pak jsem tedy začala zase běhat po krátké přestávce a nějak moje tělo začalo sacharidy vyžadovat. Takže jsem přešla na vyváženou, zdravou stravu a jsem nejvíce spokojená.

Nejvíce jsem se obávala, že to nezvládnu, a že sjedu, přiberu a začnu jíst hlouposti. Naštěstí ne, pak jsem si uvědomila, že už jsem opravdu přešla na zdravý životní styl a neláká mě sjet ze správného směru. Hlavně pohyb mě neskutečně baví a naplňuje.

Takže běhám, jezdím na kole, chodím na procházky, cvičím HIIT/tabaty a hlavně silově cvičím se zátěží. Nyní běhám většinou 5-8km ještě před cvičením a nebo jen běhám a to většinou 10-12 km, ale zkoušela jsem i delší vzdálenosti. Nejvíce můj první půlmaraton, 21,1 km, za 2h 18min. Cvičím minimálně 50 minut, většinou 60-70 minut. Kolo cca 15-21km v terénu. 5 dní v týdnu mám teda hodně aktivní z toho 2 dny si dopřávám "odpočinek" ve formě procházek, tě, se s dětmi a psem nikdy nevyhnu :)

Moje míry ke konci května 2021

  • váha - 75,3 kg
  • paže - 31cm
  • prsa - 92cm (obvod pod prsy 85cm)
  • pas - 71cm
  • břicho - 87cm
  • boky - 98cm
  • stehna - 61,5cm

Ještě Vám zde přiložím výsledky z mého prvního měření bodystatem.



Věc se má tak, že jsem se dozvěděla, že má ideální váha je 76-79kg pro moje tělo. Taky, že mám zvýšit příjem a proto na Vás apeluji, jezte, jezte dostatečně a neubližujte tělu ve velkém kalorickém deficitu. Nechte se změřit, vyšetřující s Vámi vše probere, někteří pomáhají i s jídelníčky. Ale vyberte správně, není poradce jako poradce. Dostala jsem pochvalu, že moje výsledky jsou ukázkové, což mě potěšilo a naprosto hodilo do klidu, že konečně vím na čem jsem, že tohle jsem potřebovala slyšet.

Ale není to tak, že když jsem se dostala na cílovou váhu, že když mi bylo řečeno, že mám víc jíst, že budu plácat páté přes deváté, budu loudit sladkosti ve spíži atd. Ne. Budu pokračovat stejně jako teď, stejně cvičit, stejně jíst až na to, že si zvětším porce na udržovací režim. :)

Nikdy jsem netoužila mít sixpack nebo vyrýsované břicho, ale tak nějak to poklesem tuku v těle přišlo samo. Vůbec necvičím na břicho pouze cviky na diastázu, kterou po dvou těhotenstvích mám. Mám z toho respekt.

 

Taky mi neustále chodí dotazy od koho mám jídelníček a podle koho cvičím. Jídelníček jsem nikdy od nikoho neměla, vždy jsem si jídlo skládala sama. Zapisuji do kalorických tabulek. Cvičila jsem podle Pamely Reif, ale její týdenná programy mi nevyhovovaly, protože tam neměla zahrnutý běh a tak jsem si řekla, že pojedu opět podle sebe. Inspiruji se u Ladylab, Heather Robertson a Caroline Girvan + cvičení od fyzioterapeutek s vlastní vahou. Tréninky si zkrátka skládám sama podle toho co mě baví.

Chystám pro Vás příspěvek o vitamínech, které užívám a také oblečení, které právě nosím na sport. Co mi vyhovuje, jaký materiál, atd. Pokud máte otázky, stačí napsat dotaz do komentářů a já Vám odpovím. Klidně pokud máte zájem o nějaké téma, ráda sepíšu další příspěvek.

Můžete mě sledovat na Instagramu, kde přidávám spoustu aktuálních příspěvků, tipů, profil je založen na motivaci, inspiraci a zdravém životním stylu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mramorová bábovka

Kakaovo-kokosový mug cake

Moje low carb proměna po půl roce - 3. díl