Příspěvky

Nový směr, 8 týdenní výzva s aplikací, jídelníček

Obrázek
Tento příspěvek jsem se rozhodla napsat z několika důvodů. Tak Vám tu sepíšu jak to cítím a co mi pomohlo.  Fazolovo-batátový dezert s banánem Jáhlovo-dýňová kaše se semínky Za prvé bych chtěla napsat, že jsem cvičila až moc. Zbytečně. Před cvičením jsem byla schopná jít běžet s kočárkem i 6-8km, pak jsem měla víc jak hodinový silový trénink. Do toho jsem v neustálém pohybu s dětmi, psem, péče o domácnost, aj.  Kaše z quinoy s ovocem a kokosovými chipsy Teď mi v tomhle dost pomáhá aplikace  Strongbeauty , kde mám pestrý jídelníček a pohyb rozvržený na 4x týdně v pohodlí domova. Je to pro mě stále těžké, protože po tom kvantu pohybu ji teď přijde že toho dělám málo. Ale chci se naučit vše dělat správně a aby to bylo prospěšné pro moje tělo. Ne nadarmo se říká všeho moc škodí. Pak si člověk myslí jak prospívá, když tolik dře (pak už ani ty výsledky nemusí být a tělo si může začít i ukládat tuk), ale důležité je k tomu pohybu i správně jíst! Dostatečně

Lehký piškotový pistáciový dortík

Obrázek
U nás je období narozenin a oslav, takže velmi často připravuji návštěvám nějakou tu sladkou tečku ke kávě. Dostala jsem nápad a využila moji oblíbenou pistáciovou chuť ve spojení s bílou čokoládou, obyčejným neutrálním piškotovým korpusem a višněmi. Ráda kombinuji chutě a teď se to opravdu vyplatilo a vznikl z toho naprosto dokonalý dezert. Recept na korpus: 120g polohrubé mouky 150g cukru nebo *erythritolu 2 lžíce vlažné vody 4 vejce 1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů špetka soli vanilkové aroma nebo pasta (lze vynechat) Předehřejeme si troubu na 180°C a kulatou formu o průměru 25-26cm si vymažeme a vysypeme moukou. Já to dělám tak, že na dno dám pečící papír a vnitřní okraje vymažu olejem. Oddělíme si žloutky od bílků. Z bílků a špetky soli si vyšleháme tuhý sníh a žloutky s cukrem či erythritolem a vlažnou vodou si vyšleháme do husté pěny. Nakonec jen na střídačku opatrně a s lehkostí vmícháváme mouku a bílky. Pečeme na 180°C asi 15-20 minut. Pro jistotu píchněte špejlí. *Erythr

Fazolové brownies bez mouky a cukru

Obrázek
  A zase další brownies, asi jistě chápete, že jsem milovník tohoto dezertu ať se jedná o klasiku nebo tyhle zdravější verze. Spousta z Vás se mě ale ptá jestli to tam nejde cítit, ty fazole, řepa, cizrna. Ano trošku jde, ale s tím se asi musí počítat. Tento řez není pro každého nebo spíš pro ty, kteří si potrpí na klasice. Já potřebuji aby bylo všechno vlhké. vláčné a žádná sušinka.  Znáte koření kardamom? Já ho miluji stejně jako skořici, je dokonalé. Recept: 400g červených fazolí 2 vejce 50g strouhaného kokosu 200ml kokosového mléka 4 lžíce jablečného pyré 40g arašídového másla 50g kakaa 1 lžička skořice ½ lžičky kardamomu (není nutné) 1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů nasekané oříšky do těsta Propláchneme fazole a rozmixujeme je v mixéru společně s kokosovým mlékem a pyré úplně dohladka. Mixuji to s tekutinou, protože to jde lépe. Pak přidáme ostatní ingredience a dobře zamícháme, promixujeme v hladké těsto. Případně nakonec přidáme navíc oříšky do těsta. Pečeme 50 min na 180-1

Eidam z horkovzdušné fritézy bez tuku a mouky

Obrázek
Eidam ve směsi lahůdkového droždí, mandlové a lněné mouky, dýňové hranolky, zelenina, dip ze zakysané smetany.  Hranolky i sýr je z horkovzdušné fritézy. Kupuji 30% eidam, protože tolik nevytíká. Zkoušela jsem tvarůžky, goudu, ale všechno vždy vyteklo. Obalená niva z fritézy je taky skvělá. Většinou si smíchám 1:1:1 mouky a lahůdkového droždí a namáčím do rozkvedlaného vejce a do směsi, do vejce a do směsi a pak jen hodím do fritézy. Hranolky - > nakrájím jakoukoliv zeleninu a hranolky a šoupnu je do fritézy, pak jen osolím. Dip - smíchám zakysanou smetanu s česnekem, bylinkami, troškou chilli, kopr+česnek+citron, je to variabilní Máte doma horkovzdušnou fritézu nebo stále váháte? Já váhala skoro 3 roky, a pak jsem si ji pořídila a udělala jsem dobře, koupila jsem rovnou velkou, dělám co se dá naráz a nikde mi neprská olej, atd. :D Ale co je skvělý, peču v ní nejen taková jídla, ale i pečivo i kynuté, pizzu, cokoliv. Neustále zkouším co zvládne. Krásný den a dobrou chuť. :)

Jídlo a cestování

Obrázek
Jak víte, ráda si jídlo zapisuji do kalorických tabulek abych měla přehled kolik toho za celý den sním. Příjem si už dlouho nehlídám, protože to nemá smysl, jím podle potřeby, ale hlídám si hlavně abych se extrémně nepřejídala, ale hlavně abych měla dostatečný příjem bílkovin, který je důležitý pro udržení  mých svalů, ale také pro pocit sytosti. Proteinové palačinky Já jím vesměs zdravé potraviny, které mému tělu dají potřebné živiny. Snažím se jíst potraviny průmyslově nezpracované, ale tím si teď trošku protiřečím. Na dovolené je to pro mě opravdu těžké udržet si bílkoviny aniž bych si nedala proteinové produkty. Když si v restauraci objednám jídlo, tak ten mikro kousíček masa mi ty makra opravdu nezachrání, to už by chtělo stravu v podobě bufetu nebo all inclusive, který si záměrně nepřiplácíme ne kvůli ceně, ale kvůli tomu, že jsme celý den pryč a nechceme být kvůli jídlu takhle omezeni. Proteinové tyčinky Ale teď k věci. Nejen, že si vozím protein, ale vozím si hlavně proteinové

Letní tip na svačinu

Obrázek
Pohanková proteinová kaše plná vlákniny Nyní jsou mé svačiny v tomhle stylu. Studená kaše, ovoce, oříšky.. Největší výhoda je v tom, že se dá připravit dopředu. Klidně ráno. Je to neskutečná, výborná rychlovka, který zasytí. Co vy a vláknina? Máte jí dostatek? V jídelníčku je důležitá pro správný chod střev. Věděli jste, že namočené=aktivované ořechy jsou lépe stravitelné pro naše tělo? Já to nedělám často, některé ořechy mi tak nechutnají, ale jak to dělám? Den předem je dám do hrníčku, zaliju filtrovanou vodou a další den používám. A kdy jsem se to dozvěděla? Když jsem před pár lety začala doma vyrábět domácí oříšková mléka. Chtěli byste natočit video jak je vyrábím? Proces? Fiber boost , který používám má skvělou chuť a krásně zvětší objem, zahustí kaši a hlavně zasytí. Pokud máte dotazy, pište do komentářů nebo mi klidně napište na můj instagram a já Vám ráda poradím. Ale teď ke kaši.. Recept: 30-35g pohankové vločky (používám od semix klíčené-ale lze použít i jemné ovesné) 100-150

Spodní a sportovní prádlo - proč mi na něm záleží

Obrázek
Za mě je důležité nejen sportovní prádlo jako např. dobře padnoucí legíny nebo podprsenka, která drží prsa tam kde mají být.  Já vybírám legíny, které jsou sice přiléhavé, ale tak aby nepadaly, nesjížděly a hlavně aby mě nikde neškrtily.  Dámská tanga Co se týče podprsenky, dříve když jsem zkoušela běhat, pár let zpět, tak jsem měla klasickou sportovní podprsenku s velmi slabou oporou a do toho obrovská prsa, která mě při sebemenším pohybu mrskala do brady. Zvolila jsem špatné prádlo a takhle si znechutila pohyb. Nyní si můžu dovolit i střední oporu, protože mám prsa zase naopak o 4 čísla menší a tu zbylou kůži mi to udrží. Ano, takhle se mi poprsí zdevastovalo po 2 kojeních a zhubnutí 46kg. A v rámci spolupráce s eshopem Trenýrkarna  jsem měla možnost vyzkoušet produkty dle mé volby.  A nejen podprsenka, ale i kalhotky jsou důležité. Určitě je důležitá správná velikost a vhodný střih. Já se tím rozhodně nějak netajím a vyhovují mi tanga, ale tanga z bavlny. Nyní zkouším tyhle od Calv