S Novým rokem nové cíle

Poslední půl rok jsem byla v udržení nebo nadbytku. Samozřejmě, že se to odrazilo i na váze a na naměřených centimetrech.

Jak jsem psala v předchozím článku co se týkal mojí cesty, tak nechci a neplánuji žádné diety, vyřazování potravin, apod. 

Komplet top i legíny second skin z eshopu Strongbeauty

Teď se nacházím v období kdy řeším můj zdravotní stav a rozhodně by tělu absolutně neprospěla nějaká drastická změna nebo tak. Jak jsem psala výše, poslední půl rok jsem se nacházela v udržení nebo nadbytku, to znamená, že jsem jedla tolik kolik jsem vydala energie nebo více. 

Pokud chcete zase trošku snížit váhu, konkrétně já chci trošku snížit % tuku a cítit se tak dobře jako loni na jaře/létě, tak stačí jen trošku ubrat. Vytvořit si kalorický deficit. 🔽 

Já na sobě za tu dobu co jsem byla v nadbytku nebo udržování vypozorovala, že můj udržovací příjem je mezi 2600-2700 kcal a nad už byl nadbytek. Takže abych hubla je u mě zapotřebí jíst v rozmezí 2200-2500 kcal při mém aktuálním výdeji. Opravdu je důležité se řídit sám sebou, protože každý jsme jiný, každý máme jiný výdej, jiný stres, váhu, výšku, % tuku v těle, jiný bazální metabolismus. 
Můj bazální metabolismus což je hodnota, kterou tělo nezbytně potřebuje pro fungování všech orgánů apod. je přibližně 1735 kcal. Mám ho asi tak vysoký díky svalům v těle, proto se vyplatí cvičit a metabolismus rozjet. A ještě malý velký dodatek, je opravdu nebezpečné jíst pod Váš bazální metabolismus a to si zapamatujte! 

A k jídlu. Jím vše. Ale tím myslím to, že jím zdravě, pestře, omezuji opravdu hodně průmyslově zpracované potraviny. Tím vše myslím všechny makroživiny (bílkoviny, tuky, sacharidy) v poměru jaký mně vyhovuje. V takovém, aby mému tělu dělalo dobře. Zkoušela jsem jist lowcarb, ano vyhovovalo mi to nějakou dobu, ale není to za mě trvale udržitelné, ale stále zastávám vyšší tuky. Když jsem jedla nízké tuky a vysoké sacharidy, tak mi to po nějaké době přestalo dělat dobře. A ano jím i sladkosti, dám si, ale rozhodně to nepřeháním. Nedělají mi dobře na pleť stejně jako jiné cukry. 

Nyní si píšu do tabulek i když bych se jich ráda zbavila, ale nějak to nejde. :D Jsou mi velkým pomocníkem i když se v počítání kalorií docela dobře význam.

Cvičím stále podle aplikace Strongbeaty, protože mi to vyhovuje a mám hezky vypracovaný plán na každé 4 týdny. Jsou tam krásně vysvětlené cviky jak písemně, tak videoukázka. Pokud chcete lze aplikaci využít na 1 týden zdarma nebo při nákupu máte s kódem IVETA slevu. 🤗

Jsem sama zvědavá na letošní rok. Čeho dosáhnu, jak se bude vyvíjet. Tím, že to tady s Vámi sdílím neznamená, že to dělám jen pro Vás, ale dělám to hlavně pro sebe, pro můj pocit a Vás motivuji ke zdravému životnímu stylu a cvičení abyste se cítili ve svém těle lépe a zdraví. ❤️

Mějte se krásně a užívejte dne. :) 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mramorová bábovka

Kakaovo-kokosový mug cake

Moje low carb proměna po půl roce - 3. díl